Ana içeriğe atla

Tedarik planı aşağıdakilere göre güncellenir:


Gerçekleşen üretim ve satınalmalar
Tedarik KPI’ları ve Tedarik Güvenirliği
Sarkan siparişler
Satış tahminleri
Envanter seviyeleri ve hedefleri
Malzeme ve kapasite kısıtları
• Bu safhanın çıktısında;
Üst düzey kapasite planı
Kapasite-Talep Rasyosu
Orta-Uzun Vadeli Kapasite Kısıtları
Yeni Ürün Lansman Kapasite Durumu

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

S&OP nedir?

Satış ve Operasyon Planlama orta ve uzun vadede öngörülen talep ile sağlanabilecek tedariği dengeleyen, bunu yaparken stratejileri ve karlılığı da göz önünde bulunduran sistematik bir planlama sürecidir. Kurum içi duvarları yıkmak için, Satış ve Operasyon Planlama süreci öncelikli olarak yapılandırılmalıdır. Satış ve Operasyon Planlama (S&OP) satış, pazarlama, üretim, planlama, satın alma, lojistik ve finans gibi tüm organizasyonel departmanlarının planlarını birbiri ile entegre eden bir yaklaşımdır. Bu bağlamda kurumların departmanlar arası koordinasyon, iletişim ve senkronizasyon kabiliyetlerini artırarak pazar dinamiklerine daha hızlı ve etkin şekilde cevap vermesini sağlar. Tedarik Zinciri Yönetiminde Mükemmellik  yolunda kritik planlama süreçleri arasında yer alan S&OP, orta vadeli kurumsal kararların alındığı departmanlar arası planlama platformudur. S&OP'nin temel özellikleri şu şekilde özetlenebilir:  –  Rekabetçiliği artı...