Satış ve Operasyon Planlama orta ve uzun
vadede öngörülen talep ile sağlanabilecek tedariği dengeleyen, bunu yaparken
stratejileri ve karlılığı da göz önünde bulunduran sistematik bir planlama
sürecidir.
Kurum içi duvarları yıkmak için, Satış
ve Operasyon Planlama süreci öncelikli olarak yapılandırılmalıdır.
Satış ve Operasyon Planlama (S&OP) satış, pazarlama, üretim, planlama, satın alma, lojistik ve finans gibi tüm organizasyonel departmanlarının planlarını birbiri ile entegre eden bir yaklaşımdır. Bu bağlamda kurumların departmanlar arası koordinasyon, iletişim ve senkronizasyon kabiliyetlerini artırarak pazar dinamiklerine daha hızlı ve etkin şekilde cevap vermesini sağlar.
Tedarik Zinciri Yönetiminde Mükemmellik yolunda kritik planlama süreçleri
arasında yer alan S&OP, orta vadeli kurumsal kararların alındığı
departmanlar arası planlama platformudur.
S&OP'nin temel özellikleri şu şekilde özetlenebilir:
– Rekabetçiliği artırmaya yönelik, her ay tekrar edilen bir planlama sürecidir.
– Orta vadeye odaklı, 12-24 aylık planlama ufkunda, kayan ufuk (rolling horizon) yaklaşımıyla planlama yapılır.
– Kurumun tüm departmanlarını kapsar ve departmanlar arası iletişimi kurumsallaştırır.
– Sistematik hazırlıklar, planlama faaliyetleri ve karar alma toplantılarından oluşur.
– Kurumsal performansın sürekli şekilde izlenmesine ve iyileştirmeye olanak sağlar.
S&OP'nin temel özellikleri şu şekilde özetlenebilir:
– Rekabetçiliği artırmaya yönelik, her ay tekrar edilen bir planlama sürecidir.
– Orta vadeye odaklı, 12-24 aylık planlama ufkunda, kayan ufuk (rolling horizon) yaklaşımıyla planlama yapılır.
– Kurumun tüm departmanlarını kapsar ve departmanlar arası iletişimi kurumsallaştırır.
– Sistematik hazırlıklar, planlama faaliyetleri ve karar alma toplantılarından oluşur.
– Kurumsal performansın sürekli şekilde izlenmesine ve iyileştirmeye olanak sağlar.
Yorumlar
Yorum Gönder