Ekonomik koşullar, rekabetçilerin
hamleleri, müşterilerin istek ve beklentileri, satış ve pazarlama aktiviteleri,
yeni ürünlerin pazara sürülmesi, satın alma, üretim ve lojistik kaynaklı
dinamikler, vb. birçok etken kurumun talep-tedarik dengesini kurmasını
zorlaştırmaktadır.
S&OP, pazar dinamiklerini tespit etme, talepleri minimum maliyetle karşılayacak
aksiyonları alma ve böylelikle de rekabetçiliği artırma sürecidir...
S&OP’nin sağladığı temel rekabet avantajları şu şekilde sıralanabilir:
– Pazardaki ve müşterilerdeki değişimleri, rakipleri, fırsatları ve tehditleri fark etme kabiliyetlerini geliştirme
– Talebi minimum maliyetle karşılayacak planlamayı disiplinli şekilde yapabilme ve uygulamayı yönlendirebilme
– Sürekli iyileştirme için belli kurumsal performans ölçülerini sistematik şekilde takip etme
Yorumlar
Yorum Gönder